אודות בית הספר

בית הספר "בית הצייר" ממוקם בקטמון הישנה בלב קמפוס חינוכי. ביה"ס הוקם לפני כ-13 שנים  במטרה לתת מענה ייחודי לנערים בגילאי 21-12המאופיינים כבעלי הפרעות התנהגותיות קשות בעקבות הפרעות נפשיות ורגשיות, כמו גם לקויות למידה מסוגים שונים אשר פוגעות ביכולת למידה ובמוטיבציה של התלמיד. בביה"ס 15 כיתות אם בהן לומדים כ-100 תלמידים.  

בית הצייר' היה בעבר בית היצירה של הצייר פנחס ליטבינובסקי. כיום הוא משמש בית חם, אוהב ומצמיח לתלמידי המקום. בית זה בנוי על יסודות האמונה באדם ובחלומו,בזכות שייכותו לחברה כאזרח תורם ונתרם , המשתלב בקהילה בזכות הדרכה המטפחת תרבות של למידה והרחבת אופקים, תוך דגש על דרך ארץ. 

עיתון בית הצייר

 החל משנת 2011, בית הספר מפרסם מדי שנה  עיתון המסקר את פעילות בית-הספר והמסגרות המשלימות – מזמינים אתכם להסתכל בארכיון העיתונים:

דבר המנהל

לאורך שנים רבות בית הספר בית הצייר הינו חלוץ בדרכי העבודה ובהישגים של התלמידים.
היכולת להכיל ולשלב כל נער, ולקדם אותו מהמקום בו הוא נמצא הפך לדגם למערכת החינוך כולה.
האמונה בדבר היכולת של התלמידים הובילה לכך שתלמידנו לאורך השנים היו מהתלמידים המובילים מתוך החינוך המיוחד לגשת לבגרויות, להשתלב במכינות קדם צבאיות, ולהתגייס לצבא לשירות משמעותי.
לסיום, ברצוני להודות לכל השותפים בעשייה החינוכית-טיפולית בביה"ס.
בראש ובראשונה ברצוני להודות להורים על האמון שהם נותנים בנו, ועל שיתוף הפעולה לאורך השנה כולה. תודה רבה לצוות ביה"ס- למחנכים, למורים,
למטפלים ולמדריכים שמאמינים בתלמידים, ודואגים להם מכל הלב. תודה לבנות השירות שהתרומה שלהן לאורך השנה לתלמידים ולבית הספר לא
תסולא בפז. תודה רבה לצוות ההנהלה המסור, ששותף בכל תהליך ויוזמה שמתרחשים בבית הספר. תודה למנהלי ההוסטלים והמועדונית שעובדים יד ביד עם צוות ביה"ס על מנת לתת את המענה הטוב ביותר לתלמידים. תודה אחרונה לכל השותפים שלנו מעיריית ירושלים וממשרד החינוך.
אני מאחל לבוגרים בהצלחה בהמשך הדרך ולכל הצוות והתלמידים.

איתן הופמן, מנהל מרכז חינוכי טיפולי בית הצייר.