כ"ט בנובמבר 15, ירושלים

02-5660129

יהודה בן יוסף

מייסד בית הצייר

יהודה בן יוסף, פעיל חברתי , איש שכונות,  החל את דרכו החברתית בתנועת עודד כפעיל ומדריך בשכונות מצוקה במטרה לעודד ללמידה לחיזוק הלימודים הפורמאליים אצל בני עדות המזרח בשכונות קטמון ח', ט' ועיר גנים.

עד מהרה התמנה לסמנכל תנועת עודד בירושלים כשסיים עתודה טכנולוגית התגייס באופן ישיר לעסוק בתחום החינוך את שירותו הצבאי עשה כמורה ומדריך בפנמייה צבאית והיה חלק ממערך ההדרכה של נערי רפול, מתנדב ומשרת כיום באוגה 36 כקצין בדרגת סרן.

עם שחרורו מהצבא החל לבנות את תפיסת הלימודית הערכית בחינוך הטכנולוגי ברשת אורט היה ממובילי הדרך להכנסת מקצועות הלימוד הטכנולוגיים כחלק מיחידות הבגרות.

כמו כן היה מורה יצירתי מאוד בתחום החינוך המיוחד בבית ספר רנה קאסן וכן הרצה לאורך שנים בפני מבוגרים במרכז תל ערזה ובעתיד בירן.

בשנת 1996 פיתח תפיסת חינוך יחודית לנוער בסיכון והקים את מפעל חייו את המרכז חינוכי טיפולי בית הצייר על בסיס תפיסתו של הפילוסופ החינוכי פאולו פריירה –הקמת המפעל החינוכי הייתה מלווה במאבקים מורכבים יחד עם תלמידי בית הספר בבג"צ – המרכז התפתח מאוד והוקם סביבו בית ספר תיכון בו ילדים אשר היו מנותקים ממערכת החניוך סיימו בגרויות ברמה הגבוהה ביותר התגייסו לצהל כ 95 אחוז מבוגריו.

לצד בית ספר הקים הוסטלים ופנימיות יום לנערים ופיתח מערכות חינוך יחודיות אשר שוו בוכתן אומנות טיפול בבעלי חיים משתלה אומניויות לחימה לימוד אפייה ובישול בהלך השנים דאג לתרומות רבות ואף בנה מבנה מופאר ברחוב כט בנובמבר וכך אף זכה בפרס חינוך בשנת 2009 מראש העיר ניר ברקת.

בחלק ההתנדבותי יהודה בן יוסף היה פעיל שכונתי בשכונת ארמון הנציב וארנונה בירושלים שם נבחר לייצג ולהוביל את השכונה בשנת 1997 עד היבחרו למועצת העיר ירושלים בשנת 2018, בזמן התנדבותו במנהל הקהילתי הביא לפיתוח וסגסוגה ע"י קידום מערכות החינוך הוביל את הפרוייקט ההוליסטי הכניס בתי ספר כגון קשת תלפ"ז איתן תלפ"ז ההגירה לשכונת ארמון הנציב בשנים האחרונות עלתה ע"י משפחות צעירות.

יהודה בן יוסף פעל לאורך שני עשורים להקמת מרכז ספורט בין המתקדמים והיפים בעיר ירושלים ונאבק למען הקמת שלוחת מתנ"ס בארנונה הצעירה ובזמנו הוקמו פארקים וגנים רבים ותשתית קהילתית רחבה בה נוצרו קשרים יחודיים בין השכונות הערביות הסמוכות צור בהאר אום ליסון אשר הביאו לשיתופי פעולה קהילתיים .

בשנת 2009 נבחר לעמוד בראש הארגון הארצי של יהודי כורדיסתאן אשר היה בקריסה טוטאלית ועמד לפירוק ע"י בית המשפט – יהודה לקח את הארגון והחזירו למקום הראוי לו כל זאת ע"י החזרת חגיגות הסהרנה של יהודי כורדיסתאן בהשתתפות אלפי בני העדה, אנשי רוח אנשי ספר ופוליטיקאיים, כמו כן יצר את הטלוויזיה הקהילתית של יהודי כורדיסתאן, הוציא לפועל עיתון, החזיר לקידמת הבמה את הפיוט הכורדי ותוך כדי כך קידם והפיץ את המסורת של בני העדה.
לקראת הבחירות לעיריית ירושלים סיים את תפקידו כיו"ר הארגון ובשנת 2019 לאות הוקרת תודה והכעה נבחר ע"י הבני העדה וקיבל אות נשיא כבוד בפועל של העדה הכורדית בישראל.

בין יתר תפקידיו ההתנדובתיים :

  • שימש כיו"ר וועד מנהלי בית הספר בירושלים בשנת 2000
  • התנדב במסגרת מחלק נוער כשוטר ובלש במחלק הנוער במשטרת ישראל לאורך כעשור
  • שימש כדירקטור בחברה הירושלמית

בשנת 2018 החליט להתמודד למועצת העיר ירושלים ברשימת ירושלים תצליח נבחר לעיריית ירושלים מחזיק את תיק קידום עסקים והשירות הווטרינרי.

יהודה בן יוסף מחזיק בהשכלתו בתואר ראשון BA בפסיכולוגיה חינוכית ותואר שני MA במדעי היהדות . בעל תעודת טכנאי רכב וכן עבר קורס דירקטורים וחברות .

בשנת 2018 הוזמן ע"י מנהל מחוז ירושלים מר מאיר שמעוני לשמש כממוחה בתחום התמודדות עם הפרעות התנהגות אצל בני נוער וילדים במחוז ירושלים.

יהודה בן יוסף

ליצירת קשר ושאלות :